Informatii curs Profesor: Adina Magda Florea Asistenti: Serban Radu, Andrei Mogos, Cristian Gratie, Costin Caval Curs: EC101, miercuri 11-14 Descriere curs Programa Notare Laborator 40% (20% 3 teme, 20% activitate) Tema de casa finala 10% Cerinte pentru promovare Prezenta la laborator: minimum 7 sedinte de laborator (in lipsa a 7 prezente cursul si laboratorul se refac in anul universitar urmator) Minim 50% din punctajul de parcurs Activitate si teme de laborator Rezolvarea temei de casa finale Parcurgerea materialelor obligatorii Examen final Studentul trebuie sa obtina minim jumatate din punctajul examenului final pentru promovare Materiale curs A. Florea. Slide-uri curs A. Florea, A. Boangiu. Elemente de Inteligenta Artificiala A. Florea, S. Radu, A. Mogos. Tehnici de Programare Prolog pentru Inteligenta Artificiala A. Florea e.a. Programe Lisp pentru Inteligenta Artificiala Bibliografie S. Russell, P. Norvig. Artificial Intelligence: A Modern Approach, Prentice Hall, 2002, http://aima.cs.berkeley.edu/
http://www.cs.ubc.ca/~poole/ci.html Resurse Web AAAI Dynamic Library of Introductory Information about Artificial Intelligence The World Wide Web Virtual Library: Artificial Intelligence MONET Network of excellence: IA in industrie AI the movie: Steven Spielberg's film, A.I., 2001. |
Curs |
Laborator |
1. Introducere in IA. 2. Strategii de cautare: cautare neinformata si informata 3. Problema satisfacerii restrictiilor, strategii în jocuri. 4. Reprezentarea cunostintelor prin logica simbolică. 5. Demostrarea teoremelor. Limbajul Prolog. 6. Reprezentarea cunostintelor pe bază de reguli. 7. Reprezentarea structurata a cunostinţelor. Ontologii. 8. Rationament incert: probabilitati, modelul euristic, retele bayesiene. 9. Planificare automata liniara si neliniara. 10. Invatare automata prin metode inductive 11. Invatare automata prin metode bazate pe cunostinte. 12. Prelucrarea limbajului natural. |
1. Tehnici de programare Prolog 4. Strategii de cautare informate - Prolog 7. Demonstrarea teoremelor - Scheme 8. Sisteme bazate pe reguli – Scheme 9. Rationament incert - Scheme 10. Retele semantice - Scheme 12. Invatare automata - Scheme |